To cilvēku īpatsvars, kuri strādā kolektīvā, ir daudz lielāks par tiem, kuri strādā individuāli, mājās vai savā birojā. Lielāks vai mazāks, bet gandrīz katram ir savs darba kolektīvs, ar kuru jādala gan darba vide, gan regulāri jākomunicē tieši un virtuāli. Tieši šīs attiecības starp kolēģiem ir ļoti būtisks faktors tam, kā mēs jūtamies savā darbavietā.
Vienā kolektīvā sastopas cilvēki ar dažādu dzīves pieredzi, dažādu attieksmi, raksturu, arī ambīcijām. Un te ir vajadzīga liela māksla, lai kopējo noskaņojumu noturētu veselīgā līdzsvarā. Protams, ka no strīdiem, konfliktiem pavisam izvairīties nav vienkārši. Tāpēc ir vērts piestrādāt pie lietišķām un cieņpilnām attiecībām ar saviem kolēģiem. Ja ar viņiem strādājam kopā jau ilgu laiku, tad droši vien zinām par viņu dzīvi kaut ko vairāk. Un pieklājīga ieinteresētība liks justies kolēģim svarīgam, apliecinās, ka citi atceras to, ko viņš teicis, ka tās nav tikai tukšas biroja čalas, kur pēc tam aiz stūra atkal aprunā.
Piemēram, ja kolēģe savas kvalifikācijas celšanai ir pabeigusi neklātienē vēl vienu mācību programmu augstskolā, tad būtu tikai normāli, ka no kolektīva tiktu pasniegta dāvana izlaidumā. Ja kāds no kolēģiem iestūrē laulības ostā, arī šādā notikumā būtu pieklājīgi sumināt. Tāpat arī atcerēties dzimšanas dienas un vārda dienas. Izpalīdzēt kādā situācijā, ja kolēģim gadījies grūts brīdis. Laipnība, sadarbība un cieņa vienmēr uzlabo mikroklimatu darbavietā. Un tad katrs var justies daudz labāk, mierīgāk, samazināt spriedzi.
Lielā mērā par mikroklimatu darbavietā atbild arī biroja, nodaļas vai uzņēmuma vadītājs. Viņam vajadzētu pārredzēt situāciju, prast reaģēt brīžos, kad ir saspīlējums, arī motivēt darbam individuāli un komandā. Lai kolektīvā visi justos labi, tā arī ir visu atbildība. Katram jādomā par savu attieksmi, komunikāciju, emociju izpausmēm. Un jāprot adekvāti risināt arī domstarpības un konfliktus, jo tādi taču ir, tikai jāsaprot, kā ar tiem veiksmīgāk tikt galā. Tad uz darbu doties būs prieks!