Ziemas sporta biznesa tendences

ziemas sporta bizness

Līdz ar moderno tehnoloģiju strauju ienākšanu mūsdienu cilvēka ikdienā, ļoti daudz biznesa sfēras maina to darbību, reizēm pat līdz nepazīšanai. Arī ziemas piedzīvojumu sporta nozare sāk izaugt jaunos veidos, lai palēnām pielāgotos jaunajiem mūsdienu patērētāju paradumiem un uzvedībai. Tagad ar ziemas sporta izklaidēm uz kalna vairs nav saprotama tikai slēpošana vai snovbords, tagad tas ietver sevī daudz vairāk, veidojot kopējo ziemas izklaižu pieredzi.

Neskatoties uz visdažādākajiem apstākļiem, galvenokārt, klimata izmaiņu ziņā, pasaulē ir jūtams pieaugums ziemas sporta veidu izklaižu cienītāju vidū. Saskaņā ar Šveices konsultāciju biroja “Laurent Vanat” 2016. gada starptautisko ziņojumu par sniega un kalnu tūrismu tiek atzīmēts, ka pasaules slēpotāju skaits lēnām pieaug pateicoties jaunattīstības tirgiem Austrumos, galvenokārt, Ķīnā. Tomēr norādot arī, ka šajos jaunattīstības tirgos slēpošanas patēriņš uz vienu slēpotāju joprojām ir daudz zemāk salīdzinājumā ar tradicionālajiem tirgiem. Neskatoties uz to, Ķīnas ziemas sporta nozare turpina aug. Pieaugošo interese par ziemas sporta veidiem ir veicinājusi valsts tiesības rīkot 2022. gada ziemas olimpiskās spēles un valdības investīcijas attīstīt ziemas sporta infrastruktūru, lai pielāgotos olimpiskajām spēlēm. Līdz ar to izaugsme slēpošanas kūrortos un to celtniecība ir ļāvusi vairākiem Ķīnas iedzīvotājiem uzzināt un baudīt šos sporta veidus. Eiropā esošajiem ziemas sporta kūrortu operatoriem šī Āzijas interese varētu tikt pārtulkota kā vairāk ķīniešu slēpotāju-iesācēju uz kalnu nogāzēm. Tomēr operatoriem ir jāņem vērā, ka Ķīnas patērētāji nebūs pazīstami ar tām modernajām tehnoloģijām, kuras sastopamas šajā nozarē un kuras Rietumu tirgos ir pazīstamas jau sen. Tādēļ Ķīnas patērētāji būs jāizglīto vēl pirms tie varēs pilnvērtīgi izmantot Eiropas infrastruktūru.

Vēl viena tendence, kurai ir vērts pievērst uzmanību, lai uzturētu veiksmīgu biznesu šajā nozarē, ir tā, ka slēpošanas braucieni kļūst īsāki patērētā laika ziņā. Tradicionāli ziemas sportu piedzīvojumu braucieni tika izmantoti, lai laiski vairāk nekā nedēļas garumā baudītu pilnu dienu braucienos no nogāzēm. Tomēr pēdējos gados šī tendence ir mainījusies un slēpošanas nedēļa tiek samazināta līdz dažām dienām, vienas dienas braucienu vai pat nogāžu izmantošanu tikai vakaros pēc darba. Nozarē, kas lielā mērā atkarīga no tā, cik daudz apmeklētāju tērē naudu nonākot galamērķī, augstāks apmeklētāju apgrozījums varētu izraisīt mazāk ienesīgu biznesu nākotnē. Lai šo risku mazinātu, pastāv divas iespējas: 1) galamērķi nepieciešams piedāvāt vairāk ekskursijas un aktivitātes klientiem, lai mudinātu viņus palikt ilgāk, vai 2) galamērķim jāstrādā smagāk, lai piesaistītu vairāk apmeklētāju. Lai saglabātu kalnu sporta bāzes biznesa ienesīgumu arī nākotnē, vēl ciešāk būs jāsadarbojas ar vietējiem apkaimes uzņēmumiem.

Ņemot vērā jaunos, atvērtos tirgus Āzijā un īsākos kalnu slēpošanas ceļojumus, ziemas piedzīvojumu sporta nozarei ir jāizstrādā jauni veidi, kā efektīgāk un maksimāli īsā laikā apmācīt iesācējus uz kalna un kā baudīt jauno sporta veidu. Lai gan plaši tiek izplatīta informācija, ka iesācēja pirmā pieredze gan slēpošanā, gan snovbordā bieži ir nepatīkama, kas attur klientus no atkārtotas atgriešanās. Šo informāciju un attieksmi ir nepieciešams mainīt maksimāli īsā laika periodā, ja ziemas sporta nozare cer turpināt piesaistīt jauno paaudzi arī nākamajā desmitgadē.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *